HejSvejs

Nu har jag kommit hem från en riktig lång dag. Först skola, shopping och sen lite gym :). Älskar att vara på gymmet ;D, riktigt trevlig stämning.

Jag känner mig riktigt full av energi. Det är bra med lite lov då och då så man får chans att ladda upp. Inga prov eller nånting den här veckan så det blir en riktig mjukstart.

Måste bara ta upp ett ämne som är riktigt "hett" i min klass just nu. Det är så kalade "fyllefester". Jag personligen tycker att det är kul med fest men när folk använder alkohol som en ursäkt för att umgås då har det spårat ur. Folk i min klass som aldrig pratar i min klass kan sitta o skämma ut sig (enligt mig) med varandra på en "fyllefest". Dom beter sig helt galet och det är inte trevlig alls bara galet. Sen dagarna efter i skolan då pratar dom inte ens med varandra. Jag blir så frustrerad.

Det är tex några tjejer som aldrig vågar säga nånting till en kille i klassen. Men på festerna blir dom helt galna. Man blir typ rädd för dom ;).

Jag är också lite blyg men inte inför klassen. Kan stå och prata med alla o allting liksom ;D. Då när jag gör det utan att vara påverkad av ågon alkohol eller dylikt. Då kan dessa tjejer bli sura på mig för att "deras" killar som dom verkar tro att dom äger pratar tillbaks med mig.
 
Så dom verkar mena att jag inte får prata med någon utan att vara påverkad. Det är så patetiskt enligt mig. Tror jag ska bli anti-alkohol eller något. ;).

Självklart kan jag förstå att det är bra för dessa tjejer att bli lite mer utåtriktade. Men dem dricker inte lite om man säger så. Dem måste lära sig att man kan umgås utan alkohol.

Jaja, det var allt för mig.

Ha en trevlig kväll, Shanelle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0