MVSOHJ

Godmorgon :)

Jag har varit i full gng sen några timmar tillbaka. Håller på med ett stort brödbak, olivbröd och plattbröd. Olivbrödet är klart och plattbrödet är i ugnen. Älskar att baka ;D. Funderar på om jag ska göra några muffins till min fyrbenta bästis också, lilla plutten älskar sina hundmuffins ;). 

Här har ni receptet på plattbröd jag använde mig av :) 

image98 


Yoghurt och oregano ger det ojästa plattbrödet en härlig smak.


Ingredienser

8 st

5 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl
1 msk bakpulver
2 tsk oregano
3/4 tsk salt
75 g smör
3 dl mild yoghurt


Gör så här

Sätt ugnen på 250°. Blanda mjöl, bakpulver, oregano och salt. Finfördela smöret i blandningen och rör ner yoghurt. Arbeta ihop till en deg. Dela degen i 8 delar. Platta ut dem med mjölad hand till tunna, ovala kakor på plåtar med bakplåtspapper. Grädda i mitten av ugnen 10-12 min. Låt bröden svalna inlindade i bakduk. Tips! Vill du göra det ännu enklare, använd sconesmix och baka ut på samma sätt.

Ska snart provsmaka, hoppas det är gott ;).

På helgens schema står det rå-plugg ; /.  Prov på tisdag kommande vecka, urk. Men det kommer nog att gå finfint ;). 

Ha en riktigt bra lördag nu allihopa! :)

Kramar, Shanelle  


Kommentarer
Postat av: Lexie

Mums vad gott det låter :D

2008-02-09 @ 12:06:12
URL: http://musicofc.blogg.se
Postat av: linnea

har du receptet på hundmuffins? :)

2008-12-15 @ 23:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0